Ledig helg

I lördags började dagen med att städa lite. Tyra skulle nämligen komma hit och leka lite hos oss. Johanna och Simon gör om sitt badrum så Johanna ville plocka lite medans Simon rev i badrummet. Då frågade hon om vi ville ha Tyra ett tag. Jag nappade givetvis direkt.
Dom kom hit vid 11 och fikade först sen åkte Johanna vid halv tolv. Så började vi leka och Tyra va så glad. Jag tänkte att det skulle gå hur bra som helst det här. Det tog en kvart sen va Tyra helt förstörd, hon bara letade efter mamma hela tiden. Hon ville inte äta och inte dricka. Vi valde att gå ut och gå en sväng så hon fick lite frisk luft. Då blev hon lugn. Efter vi hade gått en sväng så somnade hon.
Hon sov en stund och när hon vaknade så var vi tvungna att mata henne, men det tog inte lång stund förrän hon bröt ihop igen. Lilla stumpan. Det va så synd om henne. Hon bara letade efter mamma. Så vi ringde Johanna och sa att hon fick komma för Tyra hade ju inte ätit nåt. När Tyra fick se mamma i fönstret så blev hon så glad. Det va en upplevelse. Hoppas hon vågar koma hit igen lilla tjejen! :)



lilla stumpan fortfarande leksugen




Senare på kvällen kom Synne, Tobbe och Danne hit. Vi spelade lite poker (jag kom tvåa). Sen dök Martin, Haglund och Hanna upp i omgångar. Jag gick och la mig vi ett då orkade jag inte va uppe längre, Johan kom nerkrypande kl 4...! :)
Så idag har vi inte gjort många knop, vakande vi 11 gick upp och åt frukost. Sen ringde vi Johan föräldrar och frågade om dom ville komma hit och fika. Så vi gick och handlade för att baka Semlor. Jag har aldrig bakat det förut, gud va gott det va. Semlor med vaniljkräm istället för mandelmassa.


Den goda semlan



Kommentarer
Postat av: zandra

gud så gott de såg ut.. kommer gärna och fikar på en sån någon dag=)

2011-01-24 @ 21:19:12
URL: http://justarrived.blogg.se/
Postat av: Sandra

Dom där semlorna såg inte fel ut, gillar mer med vaniljkräm i oxå =)

Kram

2011-01-24 @ 22:37:07
URL: http://sansa84.webblogg.se/
Postat av: Josefin.

Vad duktig du är! Bakerska;-) Den ser yammie ut!!

2011-01-25 @ 11:43:43
URL: http://meandmykiddos.blogg.se/
Postat av: Johanna

Tack för lånet av duschen! Snart kan jag duscha hemma igen. Tyra kommer igen, hon hade nog bara en dålig dag, men tack så mycket jag fick gjort mycket här hemma!

2011-01-25 @ 18:08:41
Postat av: Johanna

men vart tog min förra kommentar vägen?



ja skrev att det va snällt att ni kunde ha tyra så jag kom i fas här hemma :)

Och snart kan jag duscha här hemma igen!!

2011-01-25 @ 19:30:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: